Bon dia, Volem informar-vos que en els propers dies es publicarà la nova ordenança de ZONA DE BAIXES EMISSIONS de Barcelona. La nova ordenança aprovada per l'Ajuntament de Barcelona preveue modificacions i noves autoritzacions que se sumen a les ja existents. Els formularis ja estan disponibles a la pàgina web. Noves autoritzacions:
L’autorització té una vigència d’un any i es pot renovar anualment. Requisits:
Requisits El sol·licitant ha de una persona física titular del vehicle i ha d’acreditar uns ingressos econòmics anuals inferiors a dues vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM), incrementat segons el nombre de membres de la unitat familiar, si s’escau, tal i com s’indica a continuació:
Per al còmput de la renda es tenen en compte els ingressos bruts anuals de l’exercici anterior a l’any en curs de la persona sol·licitant i, si escau, del cònjuge o parella. Un mateix sol·licitant només pot donar d’alta un vehicle i les autoritzacions no són transferibles entre vehicles. Modificacions d'autoritzacions ja existents:
Es podran sol·licitar i pagar autoritzacions fins al dia posterior al qual s’ha accedit a les ZBE a les 23.59h. Fins ara s’havien de sol·licitar i pagar com a molt tard el dia anterior a les 23.59h.
És una moratòria per aquelles persones que adquireixin un vehicle nou que compleixin els requisits d’accés a les ZBE però encara no l’han rebut. Cal presentar un contracte de compravenda on s’indiquin les característiques tècniques del vehicle i la data d’entrega. - L'autorització finalitza a la data d’entrega del vehicle, amb un màxim de 18 mesos. Per a més informació podeu visitar com sempre la pàgina https://zberegistre.ambmobilitat.cat/ o contactar amb nosaltres per a qualsevol dubte o aclariment. Vehicles de professionals propers a l’edat de jubilació. DescripcióEls titulars de vehicles sense distintiu ambiental amb categoria d’homologació M2, M3, N1, N2 i N3 (furgonetes, camions i autobusos) que constitueixen un element necessari per a l’exercici de la seva activitat professional, i als quals el hi manqui un màxim de 5 anys de cotització per assolir l’edat legal de jubilació, poden sol·licitar la inscripció al Registre i disposar d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE. Requisits El sol·licitant ha de ser una persona física titular del vehicle i ha de complir els requisits següents: - Ser el titular d’una furgoneta, camió, autobús o autocar que constitueixi un instrument necessari per a l’exercici de la seva activitat professional. - Que en data 31 de març de 2023 li manquin un màxim de 5 anys de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), en el Règim General de la Seguretat Social, o règim alternatiu per assolir l’edat legal de jubilació. - Que en el moment de la sol·licitud no hagi assolit l’edat de jubilació i estigui donat d’alta laboralment. Un mateix sol·licitant només pot donar d’alta un vehicle i les autoritzacions no són transferibles entre vehicles. Tramitació Els interessats han de sol·licitar la inscripció dels vehicles al Registre. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant l’alta del vehicle al registre i disposarà d’una autorització temporal per poder circular per les ZBE. https://www.amb.cat/s/es/web/mobilitat/mobilitat-sostenible/zbe.html Per internet, amb identificació digital:
Per correu postal:
OAC de l’Àrea Metropolitana de Barcelona: carrer 60, núm. 19 Planta Baixa, Local, Zona Franca, 08040 Barcelona. (Dies laborables de dilluns a divendres de 9 a 14 hores) Únicament amb cita prèvia. Reserveu-la Documentació addicional Per inscriure un vehicle al registre cal presentar: - Sol·licitud signada mitjançant un imprès oficial (presencialment, per correu o de forma telemàtica). - Declaració responsable de que el vehicle constitueix un instrument necessari per a l’exercici de l’activitat professional (inclosa en el formulari d’inscripció). - Informe de vida laboral amb una antiguitat inferior de 3 mesos per comprovar que està donat d’alta i els anys cotitzats. En cas que es permeti consultar a altres administracions i la consulta sigui satisfactòria, no caldrà presentar cap altra documentació. Si es denega la consulta, el sol·licitant haurà de presentar còpia de la documentació addicional següent: - Document d’identificació del sol·licitant (DNI, NIE, passaport). - Permís de circulació del vehicle. - Fitxa tècnica del vehicle. Terminis L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, el vehicle no estarà donat d’alta i no estarà exempt de les restriccions de circulació. L’autorització té una vigència d’un any i es pot renovar anualment per un període màxim de 5 anys i, en qualsevol cas, fins el 31 de març de 2028. |
Associació General d'Autònoms - Pimes Transportistes de Catalunya (AGTC)
Comentarios